روش استفاده ازتست حاملگی بی بی چک( Baby Chek)
نیوز آبادان
روش استفاده ازتست حاملگی بی بی چک( Baby Chek)
14 دی 1395 ساعت 13:24 | بازديد : 2511 | نويسنده : | ( نظرات )
تست حاملگی بی بی چک( Baby Chek

چگونه بايد از تستهاي حاملگي خانگي استفاده كرد؟

تستهاي حاملگي خانگي، وجود يكي از هورمونهاي نشانگر حاملگي به نام "گونادوتروپين جفتي انسان" يا hCG را در ادرار نشان مي دهد.
اين هورمون كه توسط سلولهاي جفت توليد مي شود، ابتدا هنگامي كه تخمكِ بارور شده، در رحم جاي مي گيرد (تقريبا شش روز پس از حامله شدن)، در جريان خون شما وارد مي شود. سپس ميزان هورمون hCG در طي هفته هاي بعدي در بدن به سرعت افزايش پيدا كرده و مقدار آن هر دو روز دو برابر مي شود.
14 روز پس از حاملگي (يعني تقريبا همان زماني كه شما انتظار داريد پريود بعدي شروع شود)، برخي از تستهاي حاملگي ممكن است بتوانند اين هورمون را در ادرار شما تشخيص داده و نتيجه مثبت براي حاملگي را اعلام كنند.
اما ، اين تستها ممکن است است خطاهایی هم داشته باشند كه نتوانند حاملگي را در همون اول مرحله تشخيص دهند. در واقع، اگر يك هفته ديگر هم (پس از زماني كه انتظار داشته ايد پريود بعدي آغاز شود) صبر كنيد، مي توانيد اميد داشته باشيد كه نتيجه دقيق تري از اين تستها به دست آوريد.
 

بیبی چک سالهاست که به عنوان یکی از روش های فوری تشخیص حاملگی به کار می رود. مکانیزم عمل آن تعیین غلظت هورمون  HCG  در ادرار فرد مظنون به بارداری است. 

برای استفاده از بیبی چک، ادرار شخص مورد نظر باید در ظرف تمیزی مانند لیوان یكبار مصرف جمع آوری شود.

مناسب ترین زمام برای این تست"صبح "است ،چون ادرار اول صبح به طور معمول بیشترین غلظت hCG را در بردارد 

شروع تست

نوار تست را از پاكت خارج سازید و تا خط مشخص (Max) در ادرار فرو برید.

نکته:دقت داشته باشید که نوار را بیشتر از این حد وارد ادرار نکنید.

سه ثانیه صبر كنید سپس از ادرار خارج ساخته بطور افقی بر روی دهانه ظرف ادرار بگذارید.

نتیجه تست بیبی چک

پس از انجام تست یکی از سه حالت زیر ممکن است ایجاد شود:

1- بر حسب میزان هورمون موجود در ادرار نتیجه مثبت به صورت 2 خط قرمز طی حدود 40 ثانیه ظاهر می شود.

2- نمایش رنگ در فاصله 5 تا 10 دقیقه مشكوك بوده و بهتر است چند روز بعد تكرار شود.

3- هر نتیجه ای بعد از 10 دقیقه فاقد ارزش است و در حکم منفی تلقی می شود.


 

 مثبت: نمایان شدن دو نوار رنگی در نواحی كنترل و پائین تر از آن

منفی: آشكار شدن تنها یك نوار رنگی در ناحیه كنترل

* نکته مهم اینکه شدت رنگ بستگی به مدت زمان حاملگی نیز دارد.

چند نکته در استفاده از بیبی چک

1- تنها هنگام آزمایش پاكت باز شود و نوار فقط برای یكبار قابل استفاده است.

2- پاكت كوچك همراه نوار حاوی ماده سیلیكا‍زل ( جاذب رطوبت) است كه بعنوان نگهدارنده میباشد..پس از باز كردن پاكت دور انداخته شود

3- در بیمارانی كه مبتلا به سرطان هستند"تخصصی است" تفسیر تست بعهده پزشك متخصص میباشد.

بیبی چک چه زمانی مثبت می شود

این تست معمولا از 25-20 روز پس از اتمام آخرین روز خونریزی قبلی شروع به مثبت شدن می کند البته در خیلی افراد ممکن است تست در این تاریخها مثبت نشده و بهترین زمان چک حاملگی با این تست 4-3 روز پس از تاخیر در موعد قاعدگی طبیعی است.

تست خون حاملگی چه زمانی مثبت می شود

معمولا 10-7 روز پس از لقاح سطح این هورمون در خون به حدی میرسد که قابل تشخیص است اما در صورت منفی شدن حاملگی رد نمی شود و در صورت شک به حاملگی چند روز بعد باید مجدد چک شود.


منفی کاذب چگونه است؟

عوامل موثر درطولانی تر شدن زمان حصول پاسخ مثبت توسط تستهای خانگی

1. تاخیر در زمان لانه گزینی

2. تفاوت در حساسیت تستهای بارداری مختلف

3. پایین بودن غلظت هورمون در خون و ادرار بعلت انجام زود هنگام

4. خطا در انجام روش انجام تست

5. مصرف داروی کاربامازپین

6. نگهداری ادرار در ظروف غیر استاندارد

مثبت کاذب چیست؟

 مواردی که ممکن است نتیجه تست بطور کاذب مثبت شود ؟

1. وجود بیماری هائی مثل پروتئینوری , هموگلوبینوری و کلا وجودپروتئین و یا خون در ادرار

2. آلودگی باکتریائی ادرار

3. مصرف بعضی داروها مثل پرومتازین – کلردیازپوکساید یا متادون توسط بیمار

4. زایمان جدید یا سقط اخیر

5. اشتباه در روش اجرای تست یا خطا در خوندان نتایج

چون هورمون ابتدا در خون ظاهر می شود سپس بعد از شروع متابولیزه شدن در ادرار آمده ودفع میشود پس آزمایش خون حساستر است وزودتر مثبت میشود.درموارد حاملگی خارج رحمی هم که حتما باید خون تست شود.

مقادیر نرمال هورمون HCG 

در ۸۵%حاملگی ها مقدار این هورمون طی 72-48 ساعت دوبرابر می شود. هرچه سن حاملگی بیشتر می شود، زمان دوبرابر شدن این هورمون طولانی تر شده و حداکثر به ۹۶ ساعت می رسد.
در مورد مقادیر این هورمون می بایست توجه نمود. زیرا در برخی حاملگی های طبیعی مقداراین هورمون می تواند کم باشد ولی نوزادی کاملا سالم به دنیا بیاید.

ارزیابی حاملگی از روی مقدار هورمون

. اگر مقدار هورمون HCGβ کمتر از ۱۰ باشد شخص باردار نیست.
. اگرمقدار هورمون HCGβ بیشتر از ۲۵ باشد فرد باردار است.
. اگر مقدار هورمون بین۱۰تا ۲۵ باشد نمی توان با قاطعیت گفت شخص باردار است ویا خیر.در این موارد توصیه می شود تست 72-48 ساعت بعد تکرار شود.

راهنمای سطوح HCG در طول بارداری

الف -  3 هفته از LMP گذشته باشد : 50- 5     ml/mIu

ب - 4 هفته از LMP  گذشته باشد : 26-5       ml/mIu

ج - 5 هفته از LMP  گذشته باشد : 7340-18  ml/mIu

د - 6 هفته از LMP   گذشته باشد : 56500 – 1080 ml/mIu

ه - 7-8 هفته از LMP گذشته باشد : 229000 – 7650 ml/mIu

و - 12-9 هفته از LMP گذشته باشد : 288000 – 25700 ml/mIu

ظ - 16-13 هفته ازLMP گذشته باشد : 254000 – 13300 ml/mIu

ح - 24-17 هفته از LMP گذشته باشد : 165400 – 4060 ml/mIu

ط - 40-25 هفته از LMP گذشته باشد : 117000 – 3640 ml/mIu

*منظور از LMP اولین روز آخرین قاعدگی است.

***

آزمایش خون قابل اعتماد است

بسیاری از خانم‌ها به دنبال راهی قابل اعتماد برای اطمینان از باردار بودن‌شان هستند. آنها می‌خواهند خیلی زودتر از آزمایشگاه از نتیجه باخبر شوند و بدانند که به زودی مادر می‌شوند یا نه. از سوی دیگر در میان روش‌های مختلفی که برای این کار وجود دارد، سردرگم هستند و نمی‌دانند روش درست کدام است. دکتر نسرین زارع‌پور، متخصص زنان و زایمان درباره انواع روش‌های تست بارداری توضیح می‌دهد.


روند تشخیص حاملگی معمولا زمانی آغاز می‌شود که فرد با علائم بارداری و احتمالا نتیجه مثبت تست ادراری خانگی مراجعه می‌کند که در این افراد از تست تائیدی HCG در خون استفاده می‌شود. تعدادی از نشانه‌ها و علائم بالینی هستند که بر مراحل اولیه حاملگی دلالت دارند ولی هیچ‌کدام جز آزمایش خون، علت قطعی بارداری نیستند. HCG هورمونی است که به اصطلاح، هورمون حاملگی نامیده می‌شود و کشف آن در خون و ادرار مادر ، پایه و اساس تست‌های هورمونی حاملگی است. این هورمون تقریبا به طور انحصاری در جفت تولید می‌شود ولی به مقدار بسیار کم در بافت‌های مردان و همچنین در زنان غیرحامله نیز تولید می‌شود. با وجود این، شناسایی HCG در خون یا ادرار، تقریبا همیشه نشانه حاملگی است.

دلایل منفی بودن تست چیست؟

مهم‌ترین دلیل که ممکن است تست خانگی منفی باشد این است که شما اصلا باردار نیستید. احتمال دیگر این است که تخمک‌گذاری‌ دیرتر از موعدی که محاسبه کردید، اتفاق افتاده باشد و هنوز در اوایل بارداری به سر می‌برید. در 10 درصد موارد نتیجه تست منفی است زیرا هورمون آن کم است. چنانچه تست‌تان منفی بود اما همچنان عادت ماهانه نشدید 3 روز بعد آن را تکرار کنید.

زمان مناسب استفاده از تست‌ها چه موقع است؟

درصورت استفاده از تست‌های حساس، مولکول کامل HCG در پلاسمای زنان حامله 8 تا 9 روز بعد از تخمک‌گذاری قابل تشخیص است، بنابراین احتمالا این هورمون در زمان لانه‌گزینی، وارد جریان خون مادر می‌شود و میزان آن در خون، به سرعت افزایش یافته و تقریبا هر 2 روز مقدار آن دوبرابر می‌شود و بیشترین مقدار آن در هفته‌های 8 تا 10 حاملگی حاصل می‌شود. تفاوت چشمگیری در میزان محاسبه شده HCG سرم بین روش‌های مختلف سنجش که تعداد آنها به بیش از 100 عدد می‌رسد، به چشم می‌خورد. حداکثر میزان HCG خون بین روزهای 60 تا 80 بعد از آخرین قاعدگی دیده می‌شود و تقریبا 100هزار میلی یونیت در میلی‌لیتر است. تقریبا در هفته‌های 10 تا 12 حاملگی میزان این هورمون کاهش پیدا می‌کند و حدود هفته 16 به کمترین حد خود می‌رسد و در بقیه دوران حاملگی در همین حد پایین حفظ می‌شود.

روش‌های مختلف کدام است؟

ادرار مادر حاوی همان انواع محصولات تجزیه HCG است که در خون یافت می‌شود. برای سنجش سرمی و ادراری HCG، روش‌های متنوعی در آزمایشگاه‌ها وجود دارند که در هر یک از آنها از ترکیبی از آنتی بادی‌ها که اندکی متفاوتند استفاده می‌شود. یکی دیگر از روش‌های رایج برای تشخیص و تعیین مقدار HCG، روشی است که حساسیت تشخیص آزمایشگاهی آن در حد یک میلی یونیت در میلی لیتر و نتیجه مثبت کاذب تست HCG بسیار نادر است. البته انواع خانگی تست‌های حاملگی وجود دارند.

در یک بررسی انجام شده، 16 کیت خانگی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که فقط 5 درصد آنها دارای معیارهای لازم بودند و میزان بالایی از نتایج منفی کاذب در این کیت‌های خانگی وجود داشت و فقط 15درصد حاملگی‌ها را در زمان قاعدگی فراموش شده، می‌توانستند شناسایی کنند. بنابراین در این تحقیق، کاربرد تست‌های خانگی را تا حدودی زیر سؤال بردند و در مواردی که تشخیص حاملگی بسیار حساس است، به خصوص در بارداری‌های خارج از رحم به دلیل موارد زیاد مثبت و منفی کاذب این تست‌های خانگی‌، توصیه می‌شود از تست‌های انجام شده روی خون مادر استفاده شود تا هرچه سریع‌تر اقدامات لازم صورت گیرد/منبع:مجله سیب سبز
***

چه تعداد اسپرم برای باردارشدن زن لازم است؟

مایع منی مرد،درهرمرحله تقریبا ۱۰۰ میلیون اسپرم دارد. مردانی که شمار اسپرم‌هایشان در هر میلی‌لیتر منی کمتر از ۲۰ میلیون اسپرم باشد، با اشکال در باروری مواجه می‌شوند.

 در سفرپرمخاطره که باتلفات سنگین همراه است، اسپرم‌ها از واژن به لوله‌های رحمی (لوله‌های فالوپ) برای رسیدن به تخمک‌ فقط تعداد محدودی زنده می‌مانند. چون نفوذ به درون تخمک به این سادگی‌ها نیست. تخمک با لایه ضخیمی پوشیده شده است که لقاح را مشکل می‌کند.اسپرم ها همیشه در خطر است. 

سلول های بالغ اسپرم مانند یک موتور کوچک عمل کرده و نوعی اگزوز ایجاد می کنند که اکسیژن واکنشی نامیده میشود و میتواند به غشای سلول آسیب برساند. بعد از یک هفته در اپیدیدیم(مجرای بلند و در هم پیچیده است که در بالا و پشت بیضه ها قرار دارد، وظیفه جمع آوری و ذخیره اسپرم های بالغ ساخته شده توسط بیضه ها را قبل از انزال بر عهده دارد)، سلول های اسپرمی که خارج نشده اند شروع به مردن می کنند.

اسپرم خوش شانسی که وارد رحم می شود نیز درمعرض خطر است. دیواره های واژن برای جلوگیری از ابتلا به عفونت، اسیدی هستند. اما مایعی خوشاینداسپرم  تولید می کنند که به اسپرم کمک می کند به طرف تخمک شناور شود. اسپرم آنقدرها هم زرنگ نیست. تعداد زیادی از آن ها در دهانه رحم ازبین می روند 

آن هایی که به رحم راه پیدا کرده اند، بامقاومت  گلبول های سفید مواجهه می شوند؛ گلبول های سفید اسپرم ها را مهاجم"ویروس" می دانند و با آن ها می جنگنند"شبیه آنتی ویروس عمل می کنند". اسپرم ها سعی می کنند در این مرحله راه خود را به لوله های رحم پیدا کنند و از شر گلبول های سفید رهایی یابند. اما پیدا کردن لوله های رحم تلفات زیادی را بدنبال دارد،از میلیون ها اسپرمی که از آلت مرد خارج شده است، فقط یک توده، راه لوله های رحم را پیدا می کنند و خود را به تخمک می رسانند. اما در آن جا نیز اسپرم باید زمان زیادی زنده بماند و تخمک را بارور کند.

بنابراین هرچه تعداد اسپرم های سالم بیشتر باشد، احتمال لقاح بیشتر است. مردی که تعداد کمی اسپرم سالم تولید می کند، شانس بچه دار شدنش بیشتراست،علاوه برتعداد، تحرک زیاد و ساختار مناسب اسپرم سرعت بچه دار شدن را افزایش می دهد.

ونهایتاً یک اسپرم سالم  برای لقاح تخمک کافی است ،دراین عملیات نفسگیر وپرتلفات وقتی اسپرم تأثیرگذارجاخوش می کند"لقاح صورت می گیرد"دهانه رحم ضخیم می شود وراه برای ورود هراسپرمی مسدود میشود وجنین کم کم شکل می گیرد

قرص های ضدبارداری هم چنین مأموریتی دارند،اما فقط تا مرحله مسدودکردن دهانه رحم ونامساعدکردن تأثیرگذاری اسپرم.

چه تعداد اسپرم برای باردارشدن زن لازم است؟

قرص پیشگیری از بارداری "ضدحاملگی" درواقع رحم رافریب می دهند !این قرص ها دارای هورمونهای استروژن و پروژسترون (هورمونهای زنانه) است. هورمونها مواد شیمیایی هستند که کنترل کارکرد اعضای مختلف بدن را بر عهده دارند. هورمونهای زنانه فعالیت تخمدانها و رحم را در زنان کنترل می کنند. قرص پیشگیری از بارداری به نحوی این هورمونها را به بدن می رساند که کنترل تخمدان و رحم را از هورمونهای بدن می گیرد،یعنی خود قرص‌های پیشگیری از بارداری "قرص‌های ترکیبی" هستند که از ترکیب هر دو هورمون استروژن و پروژسترون ساخته شده اند.قرص ها"ضدبارداری"برای جلوگیری از تخمک گذاری، مخاط دهانه رحم را ضخیم می‌کنند که  از وارد شدن اسپرم به رحم جلوگیری می‌کند. 

مایع منی "مرد" ۲تا۳ ccحجم دارد
درهرمیلی لیتر  منی۴۰تا۶۰ میلیون سلول ها"اسپرم" باید از حرکت خوبی جهت باروری تخمک برخوردار باشند

مایع منی مرد،درهرمرحله آمیزش تقریبا ۱۰۰ میلیون اسپرم دارد.
رحم درزمان تخمک گذاری ،آزاد شدن تخمک  ازمیان این تعداد اسپرم بایکی ترکیب ‌شود، تخم جنین بوجود می‌آید. اگر تخمک آزاد نشود حاملگی نیز امکان پذیر نیست. قرص پیشگیری از بارداری با در دست گرفتن نظم هورمونهای زنانه ، علاوه بر جلوگیری از تخمک گذاری، مخاط دهانه رحم را ضخیم می‌کنند که  از وارد شدن اسپرم به رحم جلوگیری می‌کند.

هنگامی معاشقه  حتی اگرآمیزش کامل انجام نگیرد "بامالیدن آلت مردبه بیرونی واژن "زمانیکه خیسی "ترشح"اتفاق بیفتد، بااین ترشحات شفاف، لیز و چسبنده، احتمال باردار شدن است

زمان زنده ماندن وفعالیت "اسپرم "چقدراست؟

 اسپرم تا حدود ۷ روز می تواند در راههای تناسلی زنانه باقی بماند و تخمک تا ۲۴ ساعت پس از آزاد شدن قابل بارور شدن است،      

رحم-اندومتر



|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


مطالب مرتبط با اين پست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








بک لینک در 550 (وبلاگ و وبسایت) با اتوریتی بالا

منوي کاربري


عضو شويد


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نويسندگان
نظر سنجي

آخرين مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبلیغات متنی
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

دانلود اهنگ شاددانلود رمان عاشقانه بدون سانسور سیستم وبلاگدهیخرید هاست لینوکس طراحی چتروم در تبریزکانکس مسکونی ارزانثبت شرکت ارزان قیمت بیت کوئینسایت طراحیازاد طرح دانلود بازی بدون سانسور دانلود والپیپر عاشقانه جدید دانلود فیلم خارجیدانلود کلیپ خنده دار آشپزی ایرانیعکس نوشته های عاشقانه دانلود نرم افزار 2017 اطلاعات پزشکی پنل اس ام اس انجمن تفریحی حد و حدود دکوراسیون داخلی اداری مجله پوست و مو رابطه جنسی در دوران عقد سایت قرانی دانلود موزیک جدید عکس و بیوگرافی دانلود بازی انلاین دنا موو دانلود نرم افزار سایت سرگرمی تکناز شلوغ چت الوند وب فیلم ایرانی 96 تور اروپا ارزان مجله خودرو خارجی بازی اندروید رایگان دانلود اهنگ قدیمی دعای خوابدعا برای پولدار شدن خبرگزاری بورس دانلود اهنگ ایرانی دانلود عکس متن داربای کاسیو اخبار روز ایران و جهان سایت تفریحی و سرگرمی دانلود آهنگ جدید احسان خواجه امیری ضرب المثل های خنده دار دانلود بازی چند نفره اندروید قیمت انگشتر جواهر سایت ماشین خودرو برلیانس محصولات ورزشی دانلود کلیپ آموزش رقص دانلود نرم افزار تلگرام دانلود عکس عاشقانه اخبار سیاسی اس ام اس آرزوی سفر خوش آلاله چت مجله غزاله دانلود عکس اس ام اس تولد عاشقانه دانلود والپیپر اچ دی دانلود آزمون رشته ریاضی دانلود نرم افزار دوست دختر یابی دانلود نرم افزار حسابداری رایگان تعرفه طراحی چت روم پایگاه خبری دانلود کتاب آموزش سحر و جادو قیمت خط موبایل ثابت مدل مانتو تنگ و کوتاه نمونه سوالات تافل دعا ثمانین ایه دانلود کلیپ جنیفر لوپز مدل لباس پاکستانی سایت تفریحی سرگرمی سایت تفریحی سرگرمی دانلود موزیک ایرانی